Δραστηριότητες 1

 

Πιο κάτω σας στέλνουμε κάποιες δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε μαζί με τα παιδιά σας. Εννοείται ότι εσείς ως γονείς μπορείτε να κρίνετε ποιες από αυτές είναι κατάλληλες για την ηλικία και τις δυνατότητες του παιδιού σας και ποιες ενδιαφέρουν τα παιδί σας.

Την παρακάτω δραστηριότητα εισηγείται η κυρία Μαρία Καμπέρη (καθηγήτρια στο τμήμα χορού του Πανεπιστημίου Λευκωσίας) κι έχει σχέση με την δημιουργική κίνηση και το χορό(στην περίπτωση που τα παιδιά έχουν κινητικές δυσκολίες, θα μπορούν να εκφράσουν τα συναισθήματα τους με οποιοδήποτε τρόπο).

Μπείτε στην παρακάτω ιστοσελίδα και δώστε στα παιδιά την ευκαιρία να παρακολουθήσουν «Τη λίμνη των κύκνων» ακούγοντας κλασική μουσική Τσαϊκόφσκι και άστε τα να δημιουργήσουν ….

Δημιουργική κίνηση λοιπόν από το σπίτι . "Η λίμνη των κύκνων"

Οι εισηγήσεις της κυρίας Καμπέρη

1.Παρακολουθούμε το μπαλέτο. Εάν ένα παιδί δεν αντέχει να το παρακολουθήσει όλο, μπορούμε να το χωρίσουμε σε δύο, ή και τρία μέρη.

2. Συζήτηση για χορευτές (γυναίκες και άντρες), σκηνικά, μουσική (εννοείται Tchaikovsky!!!), ιστορία (μπορείτε να βρείτε την ιστορία εύκολα).

3. Μίμηση. Προτείνω να υπάρχει το έργο, να ακούγεται η μουσική και να χορεύουν τα παιδιά όπως τους χορευτές....θα σας ταξιδέψουν!

4.Ρωτούμε: σου θυμίζει κάποιο βήμα που γνωρίζεις από αυτά που χόρευαν οι χορευτές; Μπορείς να μου δείξεις; Μπορείς να μου διδάξεις αυτό το βήμα;

5. Ξανά η μουσική και ακόμα ένας αυτοσχεδιασμός.

6. Ζωγραφίζουμε κάποιον/α χορευτή/ρια από αυτούς που είδαμε και μας εντυπωσίασε ή που φανταστήκαμε..

7. Φτιάχνουμε το κοστούμι του όπως το ζωγραφίσαμε χρησιμοποιώντας ότι υλικά έχουμε, θέλουμε, μπορούμε...

8. Δημιουργούμε τώρα σκηνικό που μοιάζει με το έργο, πάλι όπως στο 7.

9. Φτιάχνουμε πρόσκληση γιατί δεν σας είπα, θα έχουμε παράσταση!!!! Yes!

10. Προσκαλούμε....την οικογένειά μας και κάνουμε ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ! Εφόσον φυσικά κάνουμε πρόβες😉.

Ευπρόσδεκτοι όλοι να χορέψουν, εφόσον η χορεύτρια/χορογράφος/ δημιουργός το θελήσει.

Αγαπημένοι μας γονείς, μπορείτε να εξελίξετε, να εμπλουτίσετε και βεβαίως να εμβαθύνετε στα προτεινόμενα πιο πάνω 10 βήματα.

 

Άλλη μία πρόταση είναι «να πάνε» τα παιδιά από το σπίτι…… στο μουσείο.

Πάμε μουσείο!!

Τώρα που θα μείνουμε σπίτι για να προστατευθούμε και να προστατεύσουμε όλους όσους αγαπάμε, ας αξιοποιήσουμε τον χρόνο μας δημιουργικά με εναλλακτική μάθηση!

🗿 Μιας και ο καθημερινός μας χρόνος πλέον δεν φτάνει για να κάνουμε όλα όσα θα θέλαμε και όσα θα εμπλούτιζαν τις γνώσεις και τα αισθητικά μας κριτήρια, ας τα κάνουμε τώρα!

🏺 Διαλέξτε ένα Μουσείο από την πιο κάτω λίστα κι αν θέλετε αξιοποιήστε όσα είδατε στο Μουσείο για μια πιο δημιουργική εργασία:

 🔗 Μουσείο Μπενάκη

🔗 Μουσείο Δημοκρατίας

🔗 Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

🔗 Galleria degli Uffizi

🔗 Μουσεία του Βατικανού

🔗 Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκη

🎨 Ζωγραφίστε τα εκθέματα

📰 Γράψτε ένα ρεπορτάζ στην οικογενειακή εφημερίδα εάν μπορείτε μόνοι σας, ή ζητείστε να σας το γράψει κάποιος ενήλικας.

💻Ψάξτε στο διαδίκτυο περισσότερες πληροφορίες για το Μουσείο και την ιστορική του περίοδο

👩‍🏭 Δημιουργήστε το δικό σας μουσείο, με παλιά αντικείμενα από το σπίτι και μετά κάντε τους ξεναγούς! 🕰

 

Μία άλλη πρόταση είναι να παρακολουθήσουν τα παιδιά το Κοπέλια.

 

Δικές μας ταπεινές εισηγήσεις:

Βάζετε παιδικά τραγούδια στα παιδιά, τραγουδήστε μαζί τους, βάλτε τους επίσης να ακούσουν και κλασική μουσική, χορέψτε μαζί τους, πείτε αστεία, μαγειρέψετε μαζί, κάντε «υγιεινά γλυκά», ζυμώστε, φτιάξτε κουλουράκια ή αφήστε τα να φτιάξουν κάτι που αυτά θέλουν με το ζυμάρι, ζωγραφίστε χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά, φτιάξτε κατασκευές, γράψετε αυτοσχέδια τραγούδια και ποιήματα, κάντε γυμναστική, ενθαρρύνετε τα παιδιά να κινηθούν ακούγοντας μουσική με δημιουργικό τρόπο (φτιάχνοντας δικές τους χορογραφίες), δημιουργείστε με μουσικά όργανα συνθέσεις, παίξτε για αυτά ζωντανή μουσική σε περίπτωση που γνωρίζετε κάποιο μουσικό όργανο, δώστε τους την ευκαιρία να μετρήσουν, να κάνουν συγκρίσεις, να παίξουν επιτραπέζια παιγνίδια, να κόψουν χρησιμοποιώντας ψαλίδι με στρογγυλεμένη μύτη( εάν είναι τεσσάρων χρονών και άνω και πάντοτε αν μπορούν με επιτήρηση).

Παίξετε μαζί τους παιγνίδια παρατηρητικότητας, παιγνίδια μνήμης. Ωθείστε τα να παίξουν με παιγνίδια με τα οποία μπορούν να φτιάξουν δημιουργικές κατασκευές.

Τηλεοπτικά προγράμματα

Καλό θα ήταν να ενημερωθείτε και για τηλεοπτικά προγράμματα τα οποία προβάλλουν παιδικά προγράμματα για παιδιά.

Μουσείο παραμυθιού

Επίσης το μουσείο παραμυθιού δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να ακούσουν παραμύθια. Μπείτε στο Face Book για να μάθετε περαιτέρω πληροφορίες.

Παιδιά που είναι σε θέση να γράφουν

Επιπλέον από τα πιο πάνω, τα παιδιά που μπορούν να γραφούν καλό θα ήταν να παίζουν παιγνίδια με τα γράμματα του αλφαβήτου, να γράφουν τα γράμματα του αλφαβήτου, να λένε χώρες, λαχανικά, ζώα, φυτά, ομάδες, παίχτες ποδοσφαίρου, τενίστες που το όνομά τους αρχίζει από συγκεκριμένο γράμμα ή από συγκεκριμένη συλλαβή, να παίζουν παιγνίδια με αριθμούς από το ένα μέχρι το δέκα με προσθέσεις και αφαιρέσεις, να γράφουν αριθμούς, να παίζουν επιτραπέζια παιγνίδια που αβίαστα θα προσθέτουν και θα μετρούν ή θα αφαιρούν. Βάζετέ τα να κάνουν κάποια πράγματα για να μην ξεκόψουν.