ΘΕΑΤΡΟ

Αγαπητοί γονείς,

Σας ευχόμαστε τόσο εσείς όσο και τα παιδιά σας να είστε καλά στην υγεία σας!

Το σχολείο μας θα ανεβάζει σε αυτό τον ιστοχώρο υλικό με απώτερο σκοπό να υπάρξει μια συνέχεια στην θεατρική εκπαίδευση και αλλά και τη ψυχαγωγία των παιδιών μας σε αυτές τις δύσκολες ώρες.

Σε αυτούς τους συνδέσμους θα βρείτε χρήσιμο υλικό με παραμύθια και θεατρικές παραστάσεις που μπορούν να κρατήσουν συντροφιά στα παιδιά μας.

Καλή θέαση και ακρόαση

 

Δωρεάν παιδικές παραστάσεις

Εδώ οι σύνδεσμοι για μερικές επιλογές:

Άλλες παιδικές παραστάσεις με χρέωση

Παραμύθια

Δωρεάν παραμύθια με ζωντανή αφήγηση από το Μουσείο Παραμυθιού:

Εδώ οι σύνδεσμοι για μερικές επιλογές:

Επίσης μέσω Facebook Live σε αυτή τη σελίδα. Μπαίνετε στη σελίδα τους στο Facebook την προγραμματισμένη ώρα και περιμένετε να εμφανιστεί στη σελίδα.

1η Αφήγηση: 11:30

2η Αφήγηση: 16:00

Παραμύθια με ηχητική αφήγηση από την ιστοσελίδα Plastelini.xyz:

Εδώ οι σύνδεσμοι για μερικές επιλογές:

  1.  «Η πετρόσουπα» - Λαϊκό παραμύθι από την Ανατολική Ευρώπη
  2.  «Ο γιος του μυλωνά και η γοργόνα» - Μύθος του Αισώπου
  3.  «Ο ήλιος και ο άνεμος» - Μύθος του Αισώπου
  4.  «Η ονειροπαγίδα» - Ινδιάνικο παραμύθι
  5.  «Το παραμύθι των συναισθημάτων» - Λαϊκό παραμύθι από το Περούεδο

Μακιγιάζ:                                                                                                                                                                             Μακιγιάζ για παιδιά “έντομα” από τo Cirque Du Soleil

Θεατρικά Εργαστήρια:                                                                                                                                               Καλλιτεχνικά Εργαστήρια ΚΘΒΕ από τη σελίδα στο Facebook

 

Ταξίδι στο διάστημα 🚀

Η παρακάτω δραστηριότητα σχεδιάστηκε με πολύ αγάπη από τη θεατροπαιδαγωγό Μαίρη Χατζηαγγελίδου για να παίξουν παιδάκια προσχολικής ηλικίας μαζί με τους γονείς τους

🚪 Η πόρτα χτυπά και εμφανίζεται μπροστά μας ένα κουτί (ή βαλίτσα). Μέσα κρύβει ένα μαρκαδόρο, εργαλεία, κόλλες, ψαλίδια κι ένα γράμμα στο οποίο αναγράφονται περίεργα σύμβολα όπως #@*& κ.ά. Πρόκειται για το γράμμα ενός εξωγήινου που ζητά τη βοήθεια μας. 👾 Μόνος του στο διάστημα...δεν περνάει η ώρα, δεν έχει ούτε ένα παιχνίδι να παίξει. Αφορμή λοιπόν να συζητήσετε με το παιδί για τα παιχνίδια αλλά και για το πώς θα μπορούσε ο εξωγήινος να περάσει το χρόνο του. Τώρα το παιδί πρέπει να διαλέξει ένα από τα παιχνίδια του που θα μπορούσε να μοιραστεί με τον εξωγήινο. Αφού επιλέξετε είναι ώρα να αναλάβουμε δράση!

📦 Θα χρειαστείτε μια κούτα (σχετικά μεγάλη), μαρκαδόρους, καλαμάκια, κόλλες, κουμπιά, περιοδικά, εφημερίδες κι ότι άλλο επιθυμείτε για να κατασκευάσετε το δικό σας διαστημόπλοιο. Αφήστε τη φαντασία ελεύθερη και μαζί με το παιδί δημιουργήστε το διαστημόπλοιο σας. Σε περίπτωση που δεν διαθέτετε κούτα μπορείτε να ταξιδέψετε με μια λεκάνη για ρούχα 🛸

🚀 Η αντίστροφη μέτρηση για την εκτόξευση πλησιάζει! Ζητήστε από το παιδί να μπει γρήγορα μέσα στο διαστημόπλοιο, έτοιμοι;;; 3, 2, 1 ξεκινάμε! Κουνήστε το διαστημόπλοιο σας δεξιά κι αριστερά, πάνω και κάτω. Αφήστε το παιδί να ταξιδέψει και να σας πει τί παρατηρεί στο διάστημα.

🌕 Το ταξίδι συνεχίζει και φτάνουμε στη χώρα των πλανητών. Σ’ ένα σκουπόξυλο δέστε μερικά πολύχρωμα μπαλάκια ή ακόμη μπάλες φτιαγμένες από χαρτί. Βάλτε το παιδί να ξαπλώσει και με τα χέρια του ή τα πόδια του ή ακόμη και με το στόμα να προσπαθήσει να πιάσει τους πλανήτες.

👨‍🚀 Επόμενος σταθμός, ο πλανήτης που είναι γεμάτος εμπόδια. Απλώστε στο χώρο σας διάφορα πλαστικά αντικείμενα τα οποία θα ονομάσετε "εμπόδια" και το παιχνίδι "μουσικά αγάλματα" ξεκινά. Βάζουμε μουσική, χορεύουμε ανάμεσα στα εμπόδια με προσοχή να μη ρίξουμε κανένα και μόλις η μουσική σταματήσει παραμένουμε ακίνητοι!!

👽 Το ταξίδι συνεχίζει και αυτή τη φορά φθάνουμε κοντά στον εξωγήινο. Μεταμφιεστείτε ή ακόμη τυπώστε μια εικόνα, ή δώστε ζωή σ’ ένα αντικείμενο ώστε να γίνει εξωγήινος και μιλήστε με το παιδί την γλώσσα του. Βγάλτε αστείους ήχους μαζί με το παιδί. Ώρα για τον χορό του εξωγήινου. Βάλτε μουσική και ξεκινήστε να χορεύετε. Έπειτα μιμηθείτε τις κινήσεις του παιδιού ξεκινώντας έτσι ένα μιμητικό παιχνίδι ανάμεσα σας. Μη ξεχάσετε να δείξετε το παιχνίδι στον καινούργιο σας φίλο.

Ώρα για επιστροφή!!! 🚀

 

Ταξίδι στις χώρες των χρωμάτων! 📒📙📕📘📗

Μια δραστηριότητα για νήπια και παιδάκια μικρών τάξεων δημοτικού σχεδιασμένη από τη θεατροπαιδαγωγό Μάρα Μπαχά.

🧳 Ώρα για ταξίδι μεγαααάλο...αρκετά μείναμε σπίτι! Φτιάχνω βαλίτσα μόνο με 3 πράγματα, σκέφτομαι τί θα πάρω μαζί και ξεκινάμε. Κάθε δωμάτιο και μια χώρα με διαφορετικό χρώμα!

🚗 Ταξιδεύω με αυτοκίνητο (τρέχοντας γρήγορα)

✈ με αεροπλάνο (ανοίγοντας τα φτερά-χέρια και πετώντας ψηλά)

🛶 με βάρκα (μπαίνοντας μέσα σε ενα μεγάλο σεντόνι μας σέρνει η μαμά ή ο μπαμπάς γρήγορα μεσα στο σπίτι)

🚴‍♀️ με ποδήλατο (ξαπλώνω στο πάτωμα με τα πόδια ψηλά και μιμούμαι το ποδήλατο)

1η στάση➡️Μαύρη χώρα➡️Το δωμάτιο μας ◼️

Παιχνίδι χαμένου θησαυρού στο σκοτάδι, η μαμά κρύβει κάτι και πρέπει να το βρώ μόνο με τον φακό!

2η στάση➡️Κόκκινη χώρα➡️Σαλόνι 🔴 Έπιασε φωτιά στη μέση του σαλονιού, ένα κοντό σκαμπώ η οτιδήποτε άλλο μπορώ να χοροπηδήσω απο πάνω του, ειναι η φωτιά. Πρώτα πρέπει να περάσω απο πάνω της κι έπειτα να τη σβήσω!

3η στάση➡️Πράσινη χώρα➡️κουζίνα 📗

Κάθομαι στο τραπέζι και σκέφτομαι... Τί τρώνε οι άνθρωποι σε αυτή τη χώρα; Ποιά είναι τα πιο όμορφα πράγματα σε αυτή τη χώρα; Σκέφτομαι πως θα ήταν μια χώρα μόνο πράσινη και φτιάχνω μια μικρή ιστοριούλα!

4η στάση➡️Μπλέ χώρα➡️Κρεβατοκάμαρα 🔵 Ήρθε η ώρα για πέταγμα στον ουρανό...ανεβαίνω και χοροπηδώ μέχρι που να τον φτάσω (πάντα με προσοχη!)

Για το τέλος έρχεται➡️Πολύχρωμη χώρα 📗📘📕📙📒

Μαρκαδόροι, ψαλίδια και χαρτόνια. Ζωγραφίζω με κολάζ την πιο πολύχρωμη χώρα που υπάρχει στο μυαλό μου! Με λιιίγη φαντασία καιιι καλή διασκέδασηη!!!!!

 

Μια μουσική δραστηριότητα για εφήβους!!

από τη Μουσικολόγο και Μουσικοπαιδαγωγό Στέλλα Λιναρδή.

 

🎼 Ένας Ηχητικός Χάρτης 🎼

🎵 Χρειαζόμαστε: ένα φύλλο χαρτί, λίγη φαντασία, πολλά όνειρα και άπειρη αγάπη για την μουσική.

«Η αγάπη είναι πάντα ένας ισχυρός λόγος για να ταξιδεύεις» ❤️ έτσι το μουσικό μας ταξίδι, θα μπορούσε να είναι μέρος μίας ιστορίας. Ποιάς ιστορίας; Ας μελετήσουμε παρακάτω για να το ανακαλύψουμε...

                                                 🎶 Σήμερα, θέλω να κάνω μία διαδρομή! Επιλέγω τους «σταθμούς» γι’ αυτή τη διαδρομή κι έτσι την χαρτογραφώ (ακολουθεί περιγραφή της εικόνας/χάρτη) πχ.«Μία ηλιόλουστη μέρα βγήκα για έναν ΠΕΡΙΠΑΤΟ και τραγουδούσα στα πουλιά ένα αγαπημένο μου ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΓΑΠΗΣ, ώσπου ξαφνικά ο καιρός άλλαξε και άρχισε να μπουμπουνίζει (ΗΧΟΙ ΞΑΦΝΙΚΗΣ ΒΡΟΝΤΗΣ). Τότε έτρεξα όσο πιο γρήγορα μπορούσα και βρήκα ΣΩΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ. Όμως τα ΣΥΝΝΕΦΑ ΠΥΚΝΩΝΟΥΝ και δεν μπορώ άλλο να παραμείνω σ’ αυτή την σκοτεινιά. Έτσι, αποφάσισα να φύγω όσο πιο μακριά μπορούσα για να βρω την ηρεμία («Η ΦΥΓΗ» ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ) και στάθηκα πολύ θαρραλέος. Πέρασα μέσα από ΒΡΟΝΤΕΣ, ΑΣΤΡΑΠΕΣ, ΒΡΟΧΗ και κατάφερα να φτάσω σε μία σπηλιά (ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΣΤΗ ΗΧΩ ΤΗΣ ΣΠΗΛΙΑΣ). Μπαίνοντας μέσα ξαφνιάστηκα και έπαιξα με την ηχώ της, μα όσο περπατούσα αισθανόμουν έντονα την παρουσία κάποιου. Προς έκπληξή μου ανακάλυψα πως υπήρχαν κι άλλοι ΚΡΥΜΜΕΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, καθιστοί γύρω από μία μισό-σβηστή φωτιά ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΑΝ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ ΤΟΥΣ. Κατάφερα να ξεκουραστώ εκείνο το βράδυ και μόλις βγήκαν οι πρώτες ηλιαχτίδες, πήγα στην πύλη της σπηλιάς κι αυτό που αντίκρισα ήταν μοναδικό. Ένα υπέροχο ουράνιο τόξο, με καλούσε να το ακολουθήσω (ΞΗΜΕΡΩΜΑ ΜΕ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ΠΟΥ ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ). Χωρίς να χάσω ούτε στιγμή ξεκίνησα να βρω την άκρη του (ΣΤΗ ΑΛΛΗ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΞΟΥ, ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΕΡΑ ΞΕΚΙΝΑ)».

🎵 Στη συνέχεια σκέφτομαι: «Πώς μπορώ να ζωντανέψω τους ήχους κάθε σταθμού;»

🎼 Σε αυτό το σημείο, χρειάζεται να οργανώσω τα μουσικά όργανα που διαθέτω. Μπορώ να επιλέξω και ορισμένα αντικείμενα, όπως κουτιά, μπουκάλια ή και αυτοσχέδια μουσικά όργανα, καθώς και οποιαδήποτε άλλη τεχνική πιστεύω ότι μπορεί να με οδηγήσει στους ήχους που έχω σκεφτεί (πχ χρησιμοποιώντας το σώμα ως κρουστό μουσικό όργανο-body percussion ή διάφορους ήχους με το στόμα και τις φωνητικές χορδές).

Η ερώτηση που καλούμαι να απαντήσω, είναι: «Πώς μπορεί να ακούγεται....» ... πχ ο περίπατος; «Πως μπορεί να ακούγεται...» ... η βροντή;

Όταν σιγουρευτώ ότι κάθε εικόνα έχει τον ήχο της, τότε ενώνω τους ήχους μου ώστε να δημιουργηθεί μία ολόκληρη ηχο-ιστορία.

🎶 Μπορείς να χαρτογραφήσεις τον δικό σου ηχητικό χάρτη, φτιάχνοντας μία ΝΕΑ ιστορία για την ηχοδιαδρομή;! Πχ. Θα μπορούσες να αναζητήσεις έναν τόπο που κανένας χάρτης δεν τον έχει ακόμη ανακαλύψει. Πώς μπορείς να τον βρεις;Πώς θα φτάσεις εκεί; Καλές και ευφάνταστες δημιουργίες! «Όσοι τόποι κι αν υπάρξουν όσοι χάρτες κι αν χαθούν οι ήχοι θα τους ζωντανεύουν...»

 

Θεατρικό Παιχνίδι:

Μέσα από την τέχνη το παιδί αξιοποιεί όλη του την έμφυτη περιέργεια και το δυναμικό του και οδηγείται στον κόσμο της πνευματικής ελευθερίας και δημιουργίας.

Στο θεατρικό παιχνίδι με τα παιδιά, δεν υπάρχει ρόλος σκηνοθέτη αλλά εμψυχωτή. Δεν υπάρχει απαραίτητα σενάριο ή κανόνες. Αυτοσχεδιάζουμε και αφήνουμε το παιδί να εκφραστεί ελεύθερα.

Φυσικά μπορεί να αποτελέσει μια ωραία αφορμή ένα παραμύθι που μετά την ανάγνωσή του, θα γίνουμε εμείς οι ήρωες και θα το παίξουμε!

Είμαστε δίπλα στο παιδί με αποδοχή, καλή διάθεση και χιούμορ.

Ένας απλός οδηγός για τη δομή των ψυχοκινητικών δραστηριοτήτων. Κάθε ψυχοκινητική δραστηριότητα αποτελείται από τρία μέρη:

-Προθέρμανση

-Κύρια φάση

-Χαλάρωση

Προθέρμανση

Η προθέρμανση είναι ένα σύντομο ζέσταμα των νηπίων που επιτυγχάνεται μέσα από γρήγορες κινήσεις. Σε αυτή τη φάση προσπαθούμε να προετοιμάσουμε ψυχολογικά τα νήπια, ώστε να συμμετέχουν με χαρά και ενθουσιασμό στη συνέχεια της δραστηριότητας.

        Ασκήσεις αναπνοής:

        Εισπνοή-συγκράτηση-εκπνοή. Τα παιδιά όρθια στον κύκλο εισπνέουν και λένε τον ήχο ενός φωνήεντος (α, ο ,ε ), συγκρατούν για λίγο τον αέρα, κατά την εκπνοή επαναλαμβάνουν τον ίδιο ήχο. Εισπνέουν ενώ το σώμα και τα χέρια τους ανεβαίνουν προς τα πάνω, εκπνέουν ενώ ζαρώνουν στο πάτωμα.

        Ασκήσεις συγκέντρωσης:

        Κάθονται στον κύκλο τα παιδιά και συγκεντρώνονται στο σώμα τους π.χ στο δάχτυλό τους στο πόδι, στα μαλλιά τους

        Φανταστικοί καθρέφτες.

        Τα παιδιά σε ζευγάρια κάθονται αντιμέτωπα και το ένα από τα δύο γίνεται καθρέφτης που αντακλά την κίνηση ή την έκφραση του άλλου.

        Στο εργαστήριο του Γλύπτη

Κάποιος καλείται να μείνει ακίνητος σαν «άγαλμα» σε μια στάση. Ένας άλλος, ο «Γλύπτης», καλείται να      «διορθώσει» τη στάση ή την έκφραση του αγάλματος κάνοντας μικρές μετατροπές. Ο Γλύπτης μπορεί να σηκώσει και κάποιον άλλον για να συμπληρώσει το έργο του. Η υπόλοιπη ομάδα προτείνει τίτλο για το γλυπτό. Τέλος, ο Γλύπτης ανακοινώνει τον δικό του τίτλο. Με αφορμή ένα συγκεκριμένο τύπο ή αντικείμενο: Ο Γλύπτης μπορεί να φτιάχνει το έργο του έχοντας στο μυαλό του ένα συγκεκριμένο τύπο, π.χ. τον δάσκαλο, έναν γέρο, τον οδηγό ενός λεωφορείου ή ένα δέντρο κ.λ.π. Με αφορμή ένα συναίσθημα ή μια μνήμη: Ο Γλύπτης μπορεί να φτιάχνει το έργο του έχοντας στο μυαλό του ένα συναίσθημα π.χ. λύπη, χαρά, θυμός κ.λ.π. Με αφορμή έναν ήχο ή μια μουσική: Με τον ίδιο τρόπο μπορεί ένας ήχος ή μια μουσική να είναι το κίνητρο για τον Γλύπτη. Πάλι οι υπόλοιποι θα κληθούν να μαντέψουν το είδος του ήχου ή της μουσικής.

Κύρια φάση

Η κύρια φάση είναι το δεύτερο στάδιο όπου δίνοντας τις κατάλληλες δραστηριότητες προσπαθούμε να επιτύχουμε τους στόχους μας. Καλό είναι να αποφεύγουμε τα παραγγέλματα και τις εντολές και να παρουσιάζουμε τη δραστηριότητα ντυμένη με ένα παραμύθι.

        Το χρώμα του χαρακτήρα (με εφόρμηση το παραμύθι)

        Ένα παιδί βγαίνει από την πορεία και ορίζει τη δράση με την εξής φράση: το χρώμα της π.χ. μάγισσας είναι (αναφέρει ένα χρώμα ) Τότε, τα άλλα παιδιά πρέπει να αντιδράσουν άμεσα που να πιάσω ένα αντικείμενο ή ένα ρούχο ενός συμμαθητή τους που έχει αυτό το χώμα. Στη θέση του παιδιού που όρισε το χρώμα έρχεται ένα άλλο παιδί και το παιχνίδι συνεχίζεται.

Χαλάρωση

Ακολουθεί η χαλάρωση όπου τα παιδιά ησυχάζουν, ηρεμούν και βγαίνουν από το ρόλο που είχαν υποδυθεί.

Εάν π.χ, κατά τη διάρκεια των ψυχοκινητικων δραστηριοτητων παρίσταναν ένα λιοντάρι και δεν υπάρξει χαλάρωση θα συνεχίσουν να συμπεριφέρονται βίαια.

Στην ώρα της χαλάρωσης εξηγούμε στα παιδιά τι πρέπει να κάνουν, π.χ » Ξαπλώνουμε τώρα και βλέπουμε ένα ωραίο όνειρο…μετά θα πούμε τι ονειρευτήκαμε…. Αργότερα κάνουμε πιο απλές προτάσεις όπως «Ξαπλώνουμε στη μοκετα και πιανομαστε από τα χέρια. Κάνουμε ησυχία γιατί ένα μυστικό κάνει βόλτα από χέρι σε χέρι»

        Ασκήσεις χαλάρωσης:

        Τα παιδιά ξαπλώνουν στο πάτωμα ανάσκελα, χαλαρώνουν και κλείνουν τα μάτια τους. Τα καθοδηγούμε με τη φωνή μας και τα οδηγούμε στη χαλάρωση, μαλακά και τρυφερά. Σφιγγόμαστε και γινόμαστε «σιδερένιοι» και μετά αφήνουμε τη δύναμή μας να φύγει από το σώμα μας. Το σώμα μας είναι μαλακό πουπουλένιο πάπλωμα, τώρα γίνεται ένα σκληρό ελατήριο και μετά ένα τεράστιο ελαφρύ πούπουλο που ξεκουράζεται στο πάτωμα.

Πώς θα διαμορφωθεί χώρος μας;

Φροντίζουμε ώστε ο χώρος να είναι άνετος, ζεστός, φιλικός. Ούτε αχανής, ούτε ασφυκτικά μικρός και φυσικά να αερίζεται επαρκώς».

Ποια υλικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν:

Τα σπουδαιότερα υλικά είναι πάντα η φαντασία και ο ενθουσιασμός σας.

Ακόμα και μερικά χρωματιστά πανιά (τύπου γάζα) αρκούν για να μεταμορφωθούν στα πιο ευφάνταστα κοστούμια θεάτρου!

Πηγές:

• http://sofiasoulioti.blogspot.com/2011/05/normal-0-false-false-false-el-x-none-x_27.html

• Νίκος Γκόβας https://syspdram.espivblogs.net/files/2016/07/giaenaneanikotheatro_govascomp.pdf